Wszelkie dokumenty związane z tym organem tj: Zawiadomienia, Protokoły oraz Uchwały
znajdziecie Państwo w zakładce „Strefa mieszkańca”
§ 57
- Rada Nadzorcza sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Spółdzielni.
- Rada Nadzorcza składa się z 12 do 18 członków wybranych w głosowaniu tajnym przez Walne Zgromadzenie zgodnie z określonym parytetem, na okres 3 lat.
- Nie można być członkiem Rady Nadzorczej dłużej niż przez 2 kolejne kadencje Rady Nadzorczej.
- Członek Rady Nadzorczej może być odwołany przed upływem kadencji w głosowaniu tajnym kwalifikowaną większością 2/3 głosów przez Walne Zgromadzenie. Wniosek o odwołanie musi zawierać uzasadnienie.
- Członek Rady Nadzorczej nie może brać udziału w głosowaniu w sprawie osobiście go dotyczącej.
- W razie ustąpienia członka Rady Nadzorczej, odwołania go lub utraty mandatu na skutek ustania członkostwa w Spółdzielni, na jego miejsce do końca kadencji wchodzi członek wybrany na najbliższym Walnym Zgromadzeniu.
- Tryb przeprowadzania wyborów do Rady Nadzorczej oraz odwoływania jej członków określa Regulamin Walnego Zgromadzenia .
- Kadencja Rady Nadzorczej kończy się po upływie trzech lat od daty wyboru przez Walne Zgromadzenie.
- Rada Nadzorcza podejmuje uchwały zwykłą większością głosów na zebraniu plenarnym przy obecności co najmniej połowy jej członków.
- W posiedzeniach plenarnych Rady Nadzorczej uczestniczą z głosem doradczym Przewodniczący Komitetów Domowych lub delegowane przez nich osoby (po jednej z każdego Komitetu) oraz zaproszeni członkowie Zarządu.
- W skład Rady Nadzorczej nie mogą wchodzić osoby będące pracownikami Spółdzielni. Uchwała w sprawie wyboru takiej osoby do Rady Nadzorczej jest nieważna. Z chwilą nawiązania stosunku pracy przez członka Rady Nadzorczej ustaje jego członkostwo w Radzie Nadzorczej w tej samej Spółdzielni.
§ 58
Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
- rekomendowanie uchwalanych planów finansowych i planu remontów przedkładanych przez Zarząd,
- kontrola wykonywania przez Spółdzielnię jej zadań statutowych oraz nadzór nad bieżącą działalnością Spółdzielni, a w szczególności:
- rozpatrywanie okresowych sprawozdań Zarządu oraz ocena celowości, gospodarności i rzetelności jego działań,
- rozpatrywanie okresowych sprawozdań finansowych i dokonywanie ich oceny,
- przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków,
- zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
- wybór, odwołanie i zawieszenie w czynnościach członków Zarządu,
- ustalanie wysokości wynagrodzenia członkom Zarządu,
- rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu,
- uczestniczenie w lustracjach i nadzór nad wykonaniem zaleceń polustracyjnych,
- opiniowanie sprawozdań i projektów uchwał przedkładanych przez Zarząd Walnemu Zgromadzeniu,
- składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających ocenę pracy Zarządu, wyników kontroli oraz sprawozdania finansowego,
- uchwalanie Zasad rozliczania kosztów inwestycji oraz Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
- uchwalanie regulaminów i podejmowanie uchwał niezastrzeżonych do kompetencji Walnego Zgromadzenia,
- podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach przez dwóch członków Rady Nadzorczej przez nią upoważnionych,
- wyznaczanie członków Rady Nadzorczej do czasowego pełnienia funkcji członków Zarządu,
- zawieszenie członka Rady Nadzorczej w pełnieniu mandatu w przypadku stwierdzenia prowadzenia działalności sprzecznej ze statutem na niekorzyść Spółdzielni. Głosowanie w tej sprawie jest tajne, kwalifikowaną większością 2/3 głosów.
- wybór biegłego rewidenta do badania rocznych sprawozdań finansowych na podstawie upoważnienia Walnego Zgromadzenia,
- podejmowanie uchwały w sprawie obciążania nieruchomości w postaci ustanowienia drogi koniecznej bądź służebności gruntowej.